torstai 9. maaliskuuta 2017

Rikoskumppani

Emäntä tuli töistä tohkeissaan ja kaivoi kassistaan lempiherkkuaan: Nougat Pingviini -jäätelöä. Kertoi minulle jakavansa sen Isännän kanssa. Sitten se kuola valuen laittoi sitä ison palan lautaselle ja asettui onnellisena lempituoliinsa kipponsa kanssa.
                                      
                     Minä kyllä hiukan rykäisin siinä kohtaa ja tuijotin tiiviisti sitä silmiin ja kysyin että:
HÄH, missäs minun ruokakuppini on !!
No, hiukan harmistuneena keskeytyneestä jäätelön syönnistä se nousi ja täytti minunkin ruokakipponi.

Ja niin päästiin yhdessä nautiskelemaan herkutteluhetkestä.

Emäntä söi jäätelöään tyytyväisenä ja hups !... Isännälle ei jäänytkään mitään.

Sitten se aneli minulta, että "Ethän kerro Isännälle ? Please"

Minä juonena kävin kauppaa sen kanssa ja sanoin sille että "En kerro jos saan nuolla jäätelölautasen ?"

Jäätelön syönnin jälkeen kyllä hiukan teki mieli kiusotella Emäntää ja jättää parta ja korvat pyyhkimättä jäätelöstä, mutta aattelin sitten kuitenkin pyyhkäistä ne eteisen mattoon ennen Isännän tuloa. Muutoin Emäntä ei pian lähdekään kanssani lenkille, jos Isäntä haistaa, että "Jaahas, täällähän on syöty jäätelöä".

Mutta sitten tapahtuikin päivän paras: Isäntä astui ulko-ovesta kauppakassin kanssa ja ilmoitti, että "pistäs Emäntä uuni lämpiämään", täällä on Apetit pizzat meille ja jälkiruuaksi....
Jäätelöä !!



Kyllähän se Emäntä sitten urheasti söi jälkiruoaksi YHDEN Eskimopuikon ja minua kyllä meinasi huvittaa....


ja eikös sitä ole joku semmoinen sanontakin olemassa, että "ahneella on ähky loppu".

Ja mitäs tästä opimme, sen että "Rikos ei kannata!"